شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۴۶:۵۲

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:
افتتاح ٦ فاز متعارف پارس جنوبی تا تابستان ٩٥

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افتتاح ٦ فاز متعارف پارس جنوبی تا تابستان سال ٩٥ خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، رکن الدین جوادی صبح امروز (دوشنبه، ٢١ دیماه) در آیین گشایش رسمی بهره‌برداری از فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی با بیان اینکه بخش خشکی فازهای ١٧ و ١٨ هم اکنون به ظرفیت کامل رسیده است، افزود: با به ظرفیت رسیدن بخش دریایی این پروژه، این فازها سال آینده افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه افزون بر این فازها، فازهای ١٩، ٢٠ و ٢١ تا پیش از تابستان سال آینده آماده افتتاح است، تصریح کرد: در صورت رهایی از بحران مالی، باقیمانده فازهای پارس جنوبی نیز تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه پارس جنوبی به عنوان یکی از دو قطب تولید انرژی کشور است، گفت: تولید روزانه این میدان هم اکنون ٤٢٠ میلیون مترمکعب گاز طبیعی غنی است که سهم اساسی در تأمین انرژی کشور دارد. جوادی با بیان اینکه با تکمیل فازهای پارس جنوبی تولید آن معادل پنج میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام در روز می‌شود، اظهار کرد: با قیمت‌های کنونی نفت، ممکن است درآمد این میدان از درآمد تولید نفت بیشتر باشد. وی با اشاره به اینکه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی پروژه‌ای است که در کمتر از یک سال گذشته در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این پروژه حاصل تلاش سه دولت، پنج وزیر، چهار مدیرعامل شرکت ملی نفت، چهار مدیرعامل نفت و گاز پارس و سه مدیرعامل سپانیر است.


معاون وزیر نفت با یادآوری امضای قرارداد اجرای این پروژه در تیرماه ٨٥ میان شرکت ملی نفت ایران و سپانیر، یادآور شد: در ١١٣ ماه از آغاز کار این پروژه، حدود ٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار هزینه شده است. به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با وجود تحریم‌ها و طولانی شدن زمان اجرای این پروژه، توسعه این فازها به خوبی انجام شده است. جوادی سهم ساخت داخل در اجرای این پروژه را ٧٠ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه این بالاترین رقم در استفاده از ساخت داخل در یک پروژه است، تصریح کرد: سهم ساخت داخل در فاز ١٢ پارس جنوبی، ٦٧ درصد بوده است. وی با اشاره به این که در اوایل سال ٩٣ دو سکوی این فازها در دریا نصب شده است، گفت: پنج ماه بعد، این سکوها راه اندازی شدند.


معاون وزیر نفت ارزش محصولات این فازها را با قیمت نفت ٥٠ دلاری، سه میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با تکمیل ظرفیت، این پروژه سالانه ٦ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت که به معنی بازگشت اصل سرمایه در کمتر از یکسال است. جوادی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه و پیش راه اندازی فازهای ١٥ و ١٦ در دولت یازدهم ٧٠٠ میلیون دلار هزینه شده است، ادامه داد: ٤٥ میلیون نفر ساعت در طول ٢٨ ماه گذشته در این فازها فعالیت کرده‌اند. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: با اولویت‌بندی پروژه‌های پارس جنوبی در ابتدای دولت یازدهم شاهد شتاب در اجرای این پروژه‌ها بوده‌ایم.



  کد خبر : 992
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :